Dofinansowania do usuwania wyrobów zawierających azbest
2016-09-05
Urząd Gminy Wągrowiec przypomina, że istnieje możliwość udzielenia dofinansowania do usuwania wyrobów zawierających azbest. Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków budżetu Gminy Wągrowiec, która w 2016 przeznaczyła na ten cel 30 000,00 oraz przy wsparciu udzielonym przez Starostwo Powiatowe w Wągrowcu w ramach dotacji udzielonej Gminie Wągrowiec w wysokości 13 500,00 zł.
Z dofinansowania mogą skorzystać osoby fizyczne, będące właścicielami nieruchomości położonych na terenie Gminy Wągrowiec. W ramach dofinansowania pokrywane są koszty transportu i unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest, do wysokości 2 500,00 zł. Natomiast koszt demontażu i przygotowania do transportu pokrywa właściciel nieruchomości.
Dotychczas w latach 2015-2016 z możliwości bezpłatnej utylizacji skorzystało już 56 właścicieli nieruchomości a kolejnych 17 wniosków oczekuje na realizację w roku 2016 (tab. 1). Kolejność odbioru odpadów uwarunkowana jest terminem demontażu i przygotowania eternitu do odbioru. Łącznie od 2015 roku sfinansowano usunięcie 165,536 ton odpadów. Do realizacji w roku 2017 złożono tylko 17 wniosków, dlatego zachęcamy do skorzystania z możliwości bezpłatnej utylizacji wyrobów zawierających azbest (tab. 2).
Podstawą realizacji usługi jest złożenie kompletnego wniosku - zgodnie z regulaminem dofinansowania przyjętym zarządzeniem Wójta Gminy Wągrowiec. Regulamin i druk wniosku dostępne są w siedzibie Urzędu Gminy Wągrowiec (pokój 209) oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.
Osoby chcące skorzystać z dofinansowania w 2017 roku, powinny złożyć wniosek nie później niż do 30.09.2015 r.
Wójt Gminy Wągrowiec
inż. Przemysław Majchrzak
Ogłoszenie - treść (*.pdf, 500KB)
Tab. Nr 1 Lista wniosków złożonych w 2015 r - str.1 (*.pdf, 502KB)
Tab. Nr 1 Lista wniosków złożonych w 2015 r - str.2 (*.pdf, 510KB)
Tab. Nr 1 Lista wniosków złożonych w 2015 r - str.3 (*.pdf, 160KB)
Tab. Nr 2 Lista wniosków złożonych w 2016 r - str.1 (*.pdf, 334KB)